Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory vysvětlující spotřební chování: výzkum spotřebitelů biopotravin na vzorku obyvatel hl. m. Prahy a okresu Znojmo
Zvěřinová, Iva ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Vlček, Josef (oponent)
Produkce, zpracování, doprava a spotřeba potravin tvoří značnou část environmentální zátěže. Ekologické zemědělství a s ním spojená produkce biopotravin představuje podle mnohých odborníků, politiků a části veřejnosti způsob, jakým je možné zátěž životního prostředí snížit. Rozhodující pro množství potravin vyprodukovaných ekologickým zemědělstvím je mimo jiné míra ochoty spotřebitelů upřednostnit produkty ekologického zemědělství a z nich vyrobené biopotraviny před konvenčními, tedy změnit své spotřební chování. Spotřební a nákupní chování ve vztahu k biopotravinám je podle některých studií motivováno ohledem na životní prostředí, ačkoliv v mnoha vyspělých zemích převažují spíše zdravotní motivy. Spotřeba biopotravin tak ve vyspělých zemích v posledních letech významnou měrou roste, což činí ze spotřeby biopotravin zajímavý sociální fenomén. Výzkumný záměr diplomové práce z těchto důvodů tvoří analýza motivačních faktorů a bariér, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů o nákupu biopotravin. Diplomová práce nejprve podává přehled odborné literatury zaměřené na spotřební chování ve vztahu k biopotravinám. Faktory vysvětlující chování lze rozčlenit na postojové proměnné, zvyk, osobní schopnosti a kontextové faktory. Z postojových proměnných je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost percepci...
Analýza nákupního chování ve vztahu k elektromobilům
Kolmanová, Marie ; Zvěřinová, Iva (vedoucí práce) ; Vlček, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nákupním chováním ve vztahu k elektromobilům. Nejdříve jsem stručně vymezila problematiku alternativně poháněných vozidel a popsala jsem, jak jsou tato vozidla podporována Evropskou unií. Dále jsem se věnovala teoretickým východiskům, na která bylo dále navázáno. Poté byla sestavena rešerše literatury, na kterou navazovalo kvalitativní a kvantitativní šetření. Výsledky byly porovnány s výsledky z mezinárodních výzkumných projektů. Na základě teorie difuze inovací hodnotím vlastníky elektromobilů, kteří se zúčastnili kvalitativního šetření jako inovátory nebo jako první osvojitele, takže pro ně byly technické znalosti velmi důležité. Interpersonální vztahy jsou důležitější pro pozdější osvojitele, protože díky nim mohou kompenzovat menší znalosti. Podle výsledků kvalitativního šetření má na rozhodování o koupi elektromobilu vliv povědomí (resp. znalosti, zkušenosti), dále technické charakteristiky nákupu spolu s ekonomickými faktory a také očekávané vnímání druhých. Z kvantitativního šetření na obecné populaci vyplývá, že má většina respondentů určité povědomí o elektromobilech. Často pociťují bariéry, jako je nízký dojezd, malý výběr vozidel, nedostatečná síť dobíjecích stanic a servisních míst. Elektromobily nejsou preferovány před konvenčními vozidly se spalovacím...
Faktory vysvětlující spotřební chování: výzkum spotřebitelů biopotravin na vzorku obyvatel hl. m. Prahy a okresu Znojmo
Zvěřinová, Iva ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Vlček, Josef (oponent)
Produkce, zpracování, doprava a spotřeba potravin tvoří značnou část environmentální zátěže. Ekologické zemědělství a s ním spojená produkce biopotravin představuje podle mnohých odborníků, politiků a části veřejnosti způsob, jakým je možné zátěž životního prostředí snížit. Rozhodující pro množství potravin vyprodukovaných ekologickým zemědělstvím je mimo jiné míra ochoty spotřebitelů upřednostnit produkty ekologického zemědělství a z nich vyrobené biopotraviny před konvenčními, tedy změnit své spotřební chování. Spotřební a nákupní chování ve vztahu k biopotravinám je podle některých studií motivováno ohledem na životní prostředí, ačkoliv v mnoha vyspělých zemích převažují spíše zdravotní motivy. Spotřeba biopotravin tak ve vyspělých zemích v posledních letech významnou měrou roste, což činí ze spotřeby biopotravin zajímavý sociální fenomén. Výzkumný záměr diplomové práce z těchto důvodů tvoří analýza motivačních faktorů a bariér, které ovlivňují rozhodování spotřebitelů o nákupu biopotravin. Diplomová práce nejprve podává přehled odborné literatury zaměřené na spotřební chování ve vztahu k biopotravinám. Faktory vysvětlující chování lze rozčlenit na postojové proměnné, zvyk, osobní schopnosti a kontextové faktory. Z postojových proměnných je v diplomové práci věnována zvláštní pozornost percepci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.